Curioso: Magister Triginta et Tres, reveniendo ad syllogismos… siento a veces confusio circa eorum opera. ¿Es vera machina de veritas?
Triginta et Tres: Minime, Curioso. Syllogismus non est machina magica. Est instrumentum rationis, ad consequentias logicales extrahere, non ad veritatem creare ex nihilo.
Curioso: Consequentias… explica simplicius, si benevola es.
Triginta et Tres: Considera forma syllogismi:
i) [Si damus pro certo] omnis homo calvus est ii) [Et damus pro certo] Ioannes est [casus de] homo iii) [Ergo infertur] Ioannes calvus est
Triginta et Tres: Hoc significat:
-
i) Praemissa Maior (Acceptatio Veritatis): Primam lineam debes accipere como veram, etiam si non est vera in realitate. Hypothetice pro veritate habemus.
-
ii) Praemissa Minor (Acceptatio Veritatis): Secundam lineam similiter accipere como veram, independenter realitatis. Hypothetice iterum.
-
iii) Inferentia Logica: Solum si praemissae (i et ii) sunt verae, logice sequitur conclusio: Ioannes calvus est. Connexio est formalis et logica, non realis.
Curioso: Intelligo. Sed quid si praemissae non sunt verae en realitate?
Triginta et Tres: Syllogismus de realitate praemissarum nihil dicit. Monstrat consequentias acceptationis praemissarum como veras. Non est machina veritatis realis, sed instrumentum derivationis logicalis. Explorat consequentias si accipimus pro certas praemissas.
Curioso: Gratias, magister. Nunc clarius est. Syllogismus est forma, non fons veritatis.
Triginta et Tres: Recte, discipule. Syllogismus est forma ad ratiocinandum. Veritas conclusionis dependet de veritate praemissarum. Et hoc est ars logicae.